- Низька якість
палива
- Низька компресія
в циліндрах.
- Вода в паливній
системі.
- Згущення
моторного мастила.
- Низький рівень
заряду акумулятора.
- Вийшов з ладу
стартер.
- Несправні свічки
розжарення.
- Повітря в
паливній системі.
- Проблеми ПНВТ.
З приходом зими
більшість власників дизельних двигунів зіштовхуються зі складнощами запуску. Це
відбувається в наслідок декількох причин основні з яких це:
Дизельний двигун не заводиться через низьку якість палива
Симптоми: мотор не заводиться або відразу глохне. Проблема
полягає в кристалізації парафіну і перетворенні дизпалива на гель. Таку
субстанцію дуже важко прокачати по магістралям, та і фільтр, скоріш за все, теж
заб’ється.
Перша допомога: підігріваємо паливну систему і при необхідності замінюємо фільтр. В паливо
можна додати присадку-антигель. Іноді виникає потреба в промивці всієї системи,
в критичних випадках може дійти до капітального ремонту всього паливного
обладнання. Тому краще вдатись до профілактичних
мір: міняти паливний фільтр з осені і вчасно переходити на «зимове»
паливо.
Низька компресія в циліндрах –
найпоширеніша проблема, через яку не заводиться дизель
Симптоми: складний запуск мотора на холодну, а також при
повторному пуску, заводиться не відразу, підхоплює, але запускається з
запізненням, двигун «троїть», сильно вібрує на холостих обертах, або взагалі
глохне, при їзді плавають оберти. Якщо ЦПГ у зношеному стані, при настанні
холоду між деталями утворюються зазори, відбувається розгерметизація, в
результаті якої знижується компресія. Простіше кажучи паливно-повітряна суміш
недостатньо стискається і нагрівається для розпалу і як наслідок у дизеля з’являються
всі вище зазначені симптоми. Часто виникає ситуація, коли компресія пропадає
лише в одному циліндрі, або частково з’являється і знову пропадає, тоді двигун
заводиться, але працює нестабільно і з сильною тряскою.
Перша допомога: проводимо заміри компресії, перевіряємо на герметичність
циліндри, дивимось ступінь зношеності ущільнюючих поршневих кілець, провіряємо
ГРМ.
Дизельний двигун може не
заводитись через наявність води в паливній системі.
Симптоми: складний запуск мотору, падіння потужності, сторонні
звуки, висока задимленість та шум, смикається під час руху, витік палива з ПНВТ.
Вода з’являється в баку або
як конденсат, або через використання неякісного палива. Ці рідини не змішуються
між собою і вода сідає як осад. В результаті виходить з ладу паливний насос,
можливий гідроудар. Також вода могла замерзнути в самому фільтрі.
Перша допомога: В такому випадку в бак потрібно додати присадку
(дегідратор), або, як варіант (не один з найкращих), трохи спирту. В любому
випадку, профілактика завжди
краще ремонту, тому радимо обирати якісний фільтр грубої очистки, він затримує воду
та інші домішки.
Що робити якщо не заводиться
дизель через згущення моторного мастила.
Симптоми: ДВС не заводиться зовсім, або дуже тяжко. Низька
температура збільшує в’язкість
мастила.
Перша допомога: дістаємо щуп і дивимось на консистенцію, при
необхідності міняємо мастило на «зимове».
Профілактика: вчасно міняти мастило на зимову версію з меншим
ступенем в’язкості.
Можливо причина в низькому рівні
заряду акумулятора?
Симптоми: ускладнений або неможливий пуск. Це відбувається
в результаті недостатнього розжарювання свічок для досягнення потрібної
температури паливно-повітряної суміші в циліндрах.
Перша допомога: Необхідна зарядка або заміна акумулятора.
Двигун не заводиться через
поломку стартера
Симптоматика та ж, що й при розрядженому акумуляторі, також супроводжується
виникненням сторонніх звуків. Під дією низької температури масло гускне,
провернути колінчатий вал з потрібною частотою стає складніше, як наслідок не
вистачає тиску. Стартер клинить, або проклацує, але двигун не заводиться.
Перша допомога: Краще за все звернутись до майстра, після огляду
буде встановлена точна причина, оскільки поломок може бути безліч: від проблем
з втягуючим реле, контактами, до механічного пошкодження чи замиканням в
обмотці.
Профілактика: своєчасний огляд ТЗ
Що робити, якщо дизельний двигун
не заводиться через несправні свічки розжарення
В теплу погоду,
або на «гарячу», двигун може заводитись без проблем навіть з двома зіпсованими
свічками, але при зниженні температури відразу виникають проблеми.
Серед симптомів: нестабільна робота
ДВЗ, «троїть», затримка при підхваті на пускі.
Перша допомога: викручуємо свічки і провіряємо опір. Також
перевіряємо реле включення свічок і електронний блок. За умови справності даних
деталей, при запуску стартера ми маємо почути легке клацання, його відсутність
вказує на поломку.
Причина – повітря в паливній
системі
Симптоми: глухне мотор. Повітря і топливо потрапляють в
циліндр окремо. Через розгерметизацію, повітря потрапляє в паливні магістралі і
створює затор.
Перша допомога: потрібно прокачати систему ПНВТ.
Поширеною проблемою з запуском
дизеля на морозі є поломки ПНВТ
Симптоми: двигун троїть на холостих обертах, нестабільно
працює, глохне, спостерігається втрата потужності. З часом форсунки забиваються
паливними відкладеннями, домішками, металевою стружкою, іржею та іншими
залишками. Якщо є пуск мотору на холодну, але після прогріву не вдається
завестись повторно, проблема, скоріш за все, в плунжерній парі паливного насосу
високого тиску.
Перша допомога: в даній ситуації потрібен огляд техніки і
частковий ремонт або заміна паливного обладнання.
Як ми бачимо,
якщо проводити профілактику і слідкувати за станом техніки, можна запобігти
виникненню більшості проблем з зимовим запуском дизеля.
Що ще можна зробити якщо у вас не заводиться дизельний двигун в холод?
Як варіант з швидких підручних засобів – це додавання теплого палива, або спробувати розігріти систему будівельним феном. Що гріємо: паливний фільтр і сам бак, далі прогріваємо техніку 10-15 хвилин, після чого можна виїжджати. Також ви можете використовувати пускову рідину, яка досить швидко реанімує ваш ДВС взимку. Головне пам’ятаємо! Тут не діє правило чим більше – тим краще. За умови правильного дозування і якісного складу, вплив на двигун буде мінімальним. Протестувавши ряд рідин «швидкого пуску», зважуючи процент вмісту чистого ефіру та його якість, стан техніки до і після використання, можемо порадити Starting Fluid від компанії John Deere. Він складається з чистого преміального ефіру. Ви можете ознайомитись з нашими рекомендаціями по використанню ефіру для запуску двигунів за посиланням.