Чому не заводиться дизельний двигун в мороз: причини, допомога, профілактика

  • Чому не заводиться дизельний двигун в мороз: причини, допомога, профілактика

    З приходом зими більшість власників дизельних двигунів зіштовхуються зі складнощами запуску. Це відбувається в наслідок декількох причин основні з яких це:

  • Низька якість палива
  • Низька компресія в циліндрах.
  • Вода в паливній системі.
  • Згущення моторного мастила.
  • Низький рівень заряду акумулятора.
  • Вийшов з ладу стартер.
  • Несправні свічки розжарення.
  • Повітря в паливній системі.
  • Проблеми ПНВТ.

 

Дизельний двигун не заводиться через низьку якість палива


Симптоми: мотор не заводиться або відразу глохне. Проблема полягає в кристалізації парафіну і перетворенні дизпалива на гель. Таку субстанцію дуже важко прокачати по магістралям, та і фільтр, скоріш за все, теж забється.

Перша допомога: підігріваємо паливну систему і при необхідності замінюємо фільтр. В паливо можна додати присадку-антигель. Іноді виникає потреба в промивці всієї системи, в критичних випадках може дійти до капітального ремонту всього паливного обладнання. Тому краще вдатись до профілактичних мір: міняти паливний фільтр з осені і вчасно переходити на «зимове» паливо.

Низька компресія в циліндрах – найпоширеніша проблема, через яку не заводиться дизель

Симптоми: складний запуск мотора на холодну, а також при повторному пуску, заводиться не відразу, підхоплює, але запускається з запізненням, двигун «троїть», сильно вібрує на холостих обертах, або взагалі глохне, при їзді плавають оберти. Якщо ЦПГ у зношеному стані, при настанні холоду між деталями утворюються зазори, відбувається розгерметизація, в результаті якої знижується компресія. Простіше кажучи паливно-повітряна суміш недостатньо стискається і нагрівається для розпалу і як наслідок у дизеля з’являються всі вище зазначені симптоми. Часто виникає ситуація, коли компресія пропадає лише в одному циліндрі, або частково з’являється і знову пропадає, тоді двигун заводиться, але працює нестабільно і з сильною тряскою.

Перша допомога: проводимо заміри компресії, перевіряємо на герметичність циліндри, дивимось ступінь зношеності ущільнюючих поршневих кілець, провіряємо ГРМ.

Дизельний двигун може не заводитись через наявність води в паливній системі.




Симптоми: складний запуск мотору, падіння потужності, сторонні звуки, висока задимленість та шум, смикається під час руху, витік палива з ПНВТ. Вода зявляється в баку або як конденсат, або через використання неякісного палива. Ці рідини не змішуються між собою і вода сідає як осад. В результаті виходить з ладу паливний насос, можливий гідроудар. Також вода могла замерзнути в самому фільтрі.

Перша допомога: В такому випадку в бак потрібно додати присадку (дегідратор), або, як варіант (не один з найкращих), трохи спирту. В любому випадку, профілактика завжди краще ремонту, тому радимо обирати якісний фільтр грубої очистки, він затримує воду та інші домішки.

Що робити якщо не заводиться дизель через згущення моторного мастила.

Симптоми: ДВС не заводиться зовсім, або дуже тяжко. Низька температура збільшує вязкість мастила.

Перша допомога: дістаємо щуп і дивимось на консистенцію, при необхідності міняємо мастило на «зимове».

Профілактика: вчасно міняти мастило на зимову версію з меншим ступенем вязкості.

Можливо причина в низькому рівні заряду акумулятора?

Симптоми: ускладнений або неможливий пуск. Це відбувається в результаті недостатнього розжарювання свічок для досягнення потрібної температури паливно-повітряної суміші в циліндрах.

Перша допомога: Необхідна зарядка або заміна акумулятора.




Двигун не заводиться через поломку стартера

Симптоматика та ж, що й при розрядженому акумуляторі, також супроводжується виникненням сторонніх звуків. Під дією низької температури масло гускне, провернути колінчатий вал з потрібною частотою стає складніше, як наслідок не вистачає тиску. Стартер клинить, або проклацує, але двигун не заводиться.

Перша допомога: Краще за все звернутись до майстра, після огляду буде встановлена точна причина, оскільки поломок може бути безліч: від проблем з втягуючим реле, контактами, до механічного пошкодження чи замиканням в обмотці.

Профілактика: своєчасний огляд ТЗ

Що робити, якщо дизельний двигун не заводиться через несправні свічки розжарення

В теплу погоду, або на «гарячу», двигун може заводитись без проблем навіть з двома зіпсованими свічками, але при зниженні температури відразу виникають проблеми.

Серед симптомів: нестабільна робота ДВЗ, «троїть», затримка при підхваті на пускі.

Перша допомога: викручуємо свічки і провіряємо опір. Також перевіряємо реле включення свічок і електронний блок. За умови справності даних деталей, при запуску стартера ми маємо почути легке клацання, його відсутність вказує на поломку.

Причина – повітря в паливній системі

Симптоми: глухне мотор. Повітря і топливо потрапляють в циліндр окремо. Через розгерметизацію, повітря потрапляє в паливні магістралі і створює затор.

Перша допомога: потрібно прокачати систему ПНВТ.

Поширеною проблемою з запуском дизеля на морозі є поломки ПНВТ

Симптоми: двигун троїть на холостих обертах, нестабільно працює, глохне, спостерігається втрата потужності. З часом форсунки забиваються паливними відкладеннями, домішками, металевою стружкою, іржею та іншими залишками. Якщо є пуск мотору на холодну, але після прогріву не вдається завестись повторно, проблема, скоріш за все, в плунжерній парі паливного насосу високого тиску.

Перша допомога: в даній ситуації потрібен огляд техніки і частковий ремонт або заміна паливного обладнання.

Як ми бачимо, якщо проводити профілактику і слідкувати за станом техніки, можна запобігти виникненню більшості проблем з зимовим запуском дизеля.

Що ще можна зробити якщо у вас не заводиться дизельний двигун в холод?

Як варіант з швидких підручних засобів – це додавання теплого палива, або спробувати розігріти систему будівельним феном. Що гріємо: паливний фільтр і сам бак, далі прогріваємо техніку 10-15 хвилин, після чого можна виїжджати. Також ви можете використовувати пускову рідину, яка досить швидко реанімує ваш ДВС взимку. Головне памятаємо! Тут не діє правило чим більше – тим краще. За умови правильного дозування і якісного складу, вплив на двигун буде мінімальним. Протестувавши ряд рідин «швидкого пуску», зважуючи процент вмісту чистого ефіру та його якість, стан техніки до і після використання, можемо порадити Starting Fluid від компанії John Deere. Він складається з чистого преміального ефіру. Ви можете ознайомитись з нашими рекомендаціями по використанню ефіру для запуску двигунів за посиланням.


10.01.2023 23:44:07
0
5155

Коментарі:

Увага: HTML символи заборонені!